Czy powstanie linia tramwajowa na Jagodno?

Czy powstanie linia tramwajowa na Jagodno?

Jeszcze jesienią 2019 roku wydawało się, że wszystko jest przesądzone – gotowa była koncepcja, była wola miejskiego ratusza, plany realizacji inwestycji stawały się coraz bardziej realne. Przełom roku przyniósł jednak w tej kwestii diametralną zmianę, stawiając pod znakiem zapytania powodzenie całego przedsięwzięcia.

Pod koniec minionego roku projekt budowy linii tramwajowej na Jagodno zablokowała niespodziewanie spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Chodzi o newralgiczne miejsce tuż za wiaduktem, gdzie linia tramwajowa miałaby się krzyżować z biegnącą tam linią kolejową. PKP PLK twierdzi, że takie skrzyżowanie jest po prostu niemożliwe do realizacji. Innego zdania są rzecz jasna władze miasta. Dodajmy, że sprawa budowy tramwaju na Jagodno ciągnie się latami. Jeszcze do niedawna wydawało się, że znalazła ona szczęśliwy finał.

Przypomnijmy – według wstępnych planów, 2,8-kilometrowy odcinek linii na Jagodno miał zostać ukończony z początkiem 2023 r. W październiku ubiegłego roku spółka Wrocławskie Inwestycje wybrała firmę, która w 14 miesięcy miała zaprojektować nową linię od ul. Świeradowskiej do pętli przy ul. Kajdasza wzdłuż wyremontowanej ostatnio ul. Bardzkiej i Buforowej.

Kością niezgody stała się jednak konieczność budowy skrzyżowania linii tramwajowej z biegnącą tędy i również modernizowaną linii kolejową numer 285 Wrocław – Świdnica. Zdaniem PKP PLK wykonanie takiego zabiegu nie ma żadnego uzasadnienia – jest po prostu zbyt kosztowne i z infrastrukturalnego punktu widzenia nieopłacalne.

Dodajmy, że to nie jedyne zmartwienie mieszkańców Jagodna związane z komunikacją – będą oni musieli liczyć się ze znacznym opóźnieniem budowy przystanku kolejowego Iwiny, który dla mieszkańców całego osiedla ma bardzo duże znaczenie.

Jeszcze w październiku 2019 r. rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec zapewniał, że przystanek będzie gotowy w roku 2020. Dziś już wiadomo, że realizacja inwestycji w tym terminie nie będzie możliwa z powodów finansowych. Problem jest tutaj co prawda mniej złożony jak w przypadku skrzyżowania linii tramwajowej i kolejowej – w tym przypadku rzecz dotyczy budowy drogi dojazdowej, co leży w gestii gminy… Siechnice. Dotychczas nie udało się niestety wybrać firmy budowlanej, ponieważ w dwóch do tej pory ogłaszanych przetargach oferty były aż o 1,1 mln zł wyższe, niż gmina może zapłacić.

Wydaje się jednak, że o ile budowa stacji PKP Iwiny nie jest zagrożona, i prędzej czy później zostanie zrealizowana, o wiele gorzej wygląda kwestia realizacji linii tramwajowej na Jagodno. W tym przypadku problem jest o wiele bardziej złożony – obecna koncepcja jest nie do zaakceptowania przez PKP PLK, a pojawiające się pomysły znacząco przekraczają finansowe możliwość miasta.

Jagodno na przestrzeni ostatnich lat przechodzi metamorfozę. Obok rosnących w błyskawicznym tempie nowych inwestycji deweloperskich, pojawiają się ważne przedsięwzięcia miejskie. Najważniejszym z nich była oczywiście od lat wyczekiwana modernizacja ulicy Buforowej, warto też wspomnieć o nowy żłobku przy ulicy Sygnałowej na 200 podopiecznych, który oddany do użytku zostanie w tym roku, czy projekcie nowej szkoły przy ulicy Asfaltowej.

Samo osiedle staję się też coraz bardziej popularną częścią Wrocławia wśród osób poszukujących nowego mieszkania czy domu, ponieważ wiele powstających tu inwestycji położonych jest w bardzo atrakcyjnych lokalizacjach. Przykładem może być tu budowane również przy ulicy Sygnałowej Osiedle Scandi, którego mieszkańcy obok dużych ogrodów i przestrzeni na samym osiedlu będą mieli także do dyspozycji położony tuż obok Park Brochowski oraz znajdujące się w sąsiedztwie inwestycji boiska sportowe.

W związku z rosnącą liczbą mieszkańców na Jagodnie i intensywnym rozwojem całego osiedla projekty budowy tramwaju czy nowego przystanku PKP są dla lokalnej społeczności niezwykle istotne. Pozostaje wierzyć, że wszelkie finansowo-formalne przeszkody zostaną jednak szybko pokonane, dzięki czemu mieszkańcy będą mogli przesiąść się do szybszych i zdecydowanie bardziej przyjaznych środowisku środków lokomocji.

Previous Działania policjantów zapobiegły tragedii, do której mogło dojść przez uzależnienie od komputera
Next Funkcjonariusze z Wrocławia uratowali mężczyznę, który wpadł do lodowatej rzeki

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Akcesoria niezbędne w salonie fryzjerskim

Salony fryzjerskie to punkty usługowe, z których usług każdego dnia korzysta mnóstwo osób. Liczba salonów fryzjerskich jest ogromna, w każdym mieście działa ich co najmniej kilkanaście. Na dużą liczbę klientów

Strefa Biznesu 0 Comments

Paczka do paczki

Działalność wielu firm wiąże się między innymi z wysyłką towaru do klientów w kraju i za granicą. Nie muszą one w tym celu posiadać własnych samochodów; coraz więcej bowiem jest

Strefa Biznesu 0 Comments

Jak może pomóc Ci księgowa? Co oferują biura księgowe we Wrocławiu?

Z usług księgowych korzysta coraz więcej firm. Dzięki temu mają one pewność, że wszystkie kwestie rachunkowe są dopilnowane i wykonane profesjonalnie. Biura księgowe mają konkretne usługi, które świadczone są na

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź